Veel gestelde vragen

 ARTIKEL & ASSORTIMENT

- Waar kan ik informatie vinden over een product?

Alle informatie over een product vindt u bij het product zelf op de website. Mocht er niet de benodigde informatie staan die u zoekt, dan kunt u contact opnemen met één van onze werknemers door te mailen naar support@aquaparx.eu of te bellen naar onze klantenservice.

- Hoe zie ik of een product op voorraad is?

Wanneer een product op de website staat, mag er vanuit gegaan worden dat dit product voorradig is. Mocht dit niet het geval zijn, zal dit vermeld staan bij het product.

- Zijn alle producten te bekijken in de showroom?

Alle producten zijn bij ons in de showroom te bekijken. Het kan echter voorkomen dat een product tijdelijk niet in de showroom aanwezig is. Wilt u zeker weten dat het product er staat, neem dan contact op met onze klantenservice.

- Bij mijn product zit geen handleiding/ik ben de handleiding kwijt. Hoe kom ik aan een handleiding?

Vraag deze op door een e-mail te sturen naar informatie@aquaparx.nl 

- Ik heb een boot gekocht met daarbij een vaste vloer. Hoe leg ik de vaste vloer in de boot?

Een vaste vloer is tijdelijk verkrijgbaar geweest voor de RIB230, RIB230 PRO en RIB330. De vaste vloer voor de RIB230 en RIB230 PRO bestaat uit 2 delen met koppelstuk en de vloer voor de RIB330 bestaat uit 3 delen. Als eerste haalt u de standaard lattenbodem uit de boot. Daarna legt u de opblaas kiel op de bodem, door het op te blazen ligt deze vast in de boot. Daarover plaatst u de delen van de vloer. Let erop dat de boot niet volledig opgeblazen is bij het plaatsen. Half opgeblazen is het beste, anders passen de delen niet in de boot. Wanneer u een vloer heeft die bestaat uit 2 delen, dan legt u deze in de boot als een soort dakje. Daarna drukt u de delen samen naar beneden. Bij een vloer met 3 delen, dan legt u eerst het voorste deel in de voorkant van de boot. Daarna zet u de andere 2 delen tegen elkaar als een dakje en drukt deze delen daarna naar beneden. Nu ligt de vloer in de boot en kunt u de boot volledig opblazen.

- Zijn de buitenboordmotoren ook geschikt voor zoutwater?

Ja, in principe kunnen alle motoren ook gebruikt worden in zoutwater. Het is echter van belang om de motor na gebruik in zoutwater goed schoon te spoelen met zoetwater. Wanneer dit niet gebeurd en er zout in de motor blijft zitten, kan de motor kapot gaan.

- Zit er een tijdschakelaar op de jacuzzi?

Nee, er zit geen tijdschakelaar op de jacuzzi. U schakelt de heater, bubbels of filter van de spa handmatig in.

- Ik heb een benzinemotor aangekocht, met welke olie moet ik deze vullen?

U kunt de motor vullen met 10W30 of 10W40 olie.

 

BESTELLING & LEVERING

- Als ik mijn product(en) heb besteld, krijg ik daar een bevestiging van?

Ja, nadat u de bestelling heeft geplaatst krijgt u een mail met bevestiging op het e-mailadres die u heeft aangegeven. Het kan zijn dat de e-mail in de 'spambox' terecht komt. 

- Als mijn product op voorraad is, wanneer wordt dit dan bij mij geleverd?

Als het product op voorraad is, gaat het product de dag na bestellen met onze transporteur mee (mits de betaling bij ons binnen is). Zodra het product bij onze transporteur is krijgt u een track en trace code om de bestelling te volgen. In de regel is dit de volgende (werk)dag. Maar vanwege omstandigheden van de transporteur kan dit afwijken.

- Wat zijn de verzendkosten van mijn product(en)?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het product. Dit kan verschillen door de gewichten van de producten. Om te weten hoe veel er voor u bijkomt voor de verzending gaat u naar het winkelmandje waarin u uw product(en) heeft gezet. Hier kunt u de geschatte verzendkosten berekenen. Geef uw land en postcode in en klik vervolgens op 'kostenopgave tonen'. U krijgt nu te zien wat de verwachte verzendkosten zullen zijn.

- Kan ik mijn bestelling ook komen ophalen in plaats van laten leveren? Scheelt mij dit dan verzendkosten?

Ja, de bestelling kan worden opgehaald bij onze showroom in Zevenaar. U betaalt dan uiteraard geen verzendkosten. U kunt het product bij ons in de showroom bestellen en meteen meenemen (indien op voorraad), of u bestelt het product op onze website. Als u dan middels een mail wilt aangeven dat u de bestelling komt ophalen, dan verrekenen wij de verzendkosten met u.

- Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Ja, zolang de producten nog niet zijn verstuurd kan de bestelling nog worden gewijzigd. Als u de bestelling wilt wijzigen, neemt u contact op met de klantenservice. Wij zullen dit voor u regelen.

- Moet ik een account aanmaken om mijn bestelling te kunnen plaatsen?

Nee, u bent niet verplicht om een account aan te maken. Maakt u wel een account aan dan kunt u alles van uw bestelling gemakkelijk inzien.

 

GARANTIE & RETOUR

- Mijn product is kapot, wat kan ik het beste doen?

Mocht het zijn dat uw product niet (meer) functioneert, volledig of gedeeltelijk, bekijkt u eerst onze pagina met 'oplossingen'. Hier vind u de beste oplossingen die wellicht antwoord geven op uw probleem en hoe dit opgelost kan worden. In het geval dat uw klacht hier naar bij staat of de oplossing niet werkt, dan vult u altijd het garantieformulier in op onze website. Zonder dit formulier kunnen wij de klacht niet in behandeling nemen. In dit formulier vult u zo uitgebreid mogelijk uw klacht in samen met uw gegevens en verstuurd deze. Het formulier komt dan terecht bij de support afdeling die de klacht in behandeling gaat nemen en contact met u opneemt. Naast het formulier ontvangen wij ook graag via de mail foto's van de klacht (wanneer mogelijk) en de factuur van de aankoop. De kosten voor het retour sturen van een product voor garantie/retour zijn voor de klant zelf. Het terug sturen van een nieuw of gerepareerd product nemen wij voor rekening.

- Heb ik nog garantie op mijn product?

Voor de meeste producten geldt dat u 2 jaar garantie krijgt. Voor een paar producten is dit anders, dit kunt u vinden in de handleiding van het product en/of op de website bij het product onder het kopje 'extra informatie'. Op de factuur die u heeft gekregen na de aankoop staat een aankoopdatum. Vanaf dat moment gaat de garantie in.

- Hoeveel garantie heb ik nog na een omruiling/gerepareerd product?

De garantie geldt vanaf het moment van de eerste aankoop. Mocht u na een jaar een nieuw product ontvangen, dan heeft u nog een jaar resterend aan garantie. 

- Kan ik mijn bestelling annuleren/retourneren?

Een aangekocht product kan geannuleerd worden zolang dit nog niet is verstuurd. Retourneren mag tot 2 weken na ontvangst van het product. Het product moet ongebruikt en in de originele verpakking worden geretourneerd. De verzend en retourkosten zijn in dit geval voor de klant zelf. Neem altijd eerst contact op met de klantenservice voordat u een product retour stuurt.

- Hoe lang duurt het voordat ik mijn product terug krijgen nadat deze is opgestuurd voor reparatie?

Dat is afhankelijk van het product en van het probleem. Nadat wij het product in ons magazijn hebben ontvangen wordt deze geregistreerd. Daarna zal onze monteur aan de slag gaan met het product. In de regel geldt dat het product die als eerst binnen is, als eerst wordt behandeld. Mocht het product gerepareerd worden, duurt het iets langer dan wanneer u een geheel nieuw product krijgt. Het hele proces kan variëren van een week tot 6 weken tot u het product weer terug hebt. Tussentijds wordt u op de hoogte gehouden over de status.